sobota, 2 kwietnia 2016

Ciasto bardzo cytrynowe bez mąki

Obdarowana pięknym słoiczkiem z kolorową zawartością i instrukcją
"obsługi" :) rozpoczęłam eksperyment.
Muszę przyznać, że  miałam wielkie obawy, co z tego eksperymentu wyjdzie.
Zostałam mile zaskoczona ciekawą konsystencją, wilgotnością,
a przede wszystkim baaaardzo cytrynowym smakiem.
 
Zapraszam!!!
 
 
SKŁADNIKI:
 
 
w słoiku było:
 
250 g brązowego cukru
125 g kaszki kukurydzianej
125 g zmielonych migdałów
4 łyżki rozdrobnionych orzechów laskowych
garść suszonej żurawiny
2 łyżeczki proszku do pieczenia
 
dodatkowo:
 
6 jaj
cytryna ( można użyć pomarańczy)
 
oraz
 
forma keksówka
masło do wysmarowania formy
bułka tarta do wysypania formy
 

 
 SPOSÓB WYKONANIA:
 
 Umytą cytrynę wkładamy do garnka, zalewamy wodą 
gotujemy przez godzinę.
 Następnie całą cytrynę miksujemy w blenderze na gładką masę.
Do zmiksowanej cytryny dodajemy po jednym jajku
i cały czas miksujemy do uzyskania, gładkiej, puszystej masy.
Do jajeczno-cytrynowej masy dodajemy po łyżce zawartość słoika
cały czas miksując wszystko.
Ciasto wylewamy do wysmarowanej masłem i wysypanej
bułką tartą formy keksowej
wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni
i pieczemy przez ok. 45-50 minut (do tzw.suchego patyczka).
Następnie ciasto wyjmujemy z formy, zostawiamy do ostygnięcia
i dekorujemy - cukrem pudrem.
 
Smacznego!!!
 



 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Makowo-serowe babeczki w świątecznej wersji

  Zainspirowana przepisem NAJSŁODSZEJ BLOGERKI - Doroty Świątkowskiej  postanowiłam  upiec te  efektowne i pyszne babeczki.  Oczywiście nie ...